در مقاله امروز قصد داریم یک ردیاب به نام ردیاب آنتنی کومپاس را به شما معرفی کنیم.
این دستگاه دارای شعاع کاوش تا 1000متر را دارا می باشد.همچنین این دستگاه می تواند تا عمق 6 متر زیر زمین به کاوش بپردازد.عملکرد این ردیاب به صورت آنتنی شعاع زن می باشد و به طلا اختصاص دارد همچنین ردیاب آنتنی کومپاس دارای حساسیت نسبتا زیادی به انواع طلا و سایز آن دارد.شعاع عملکرد این سیستم به میزان طلا واندازه آن همچنین به مدت زمان ماندگاری آن در خاک بستگی دارد.
ویژگی این ردیاب به این صورت است که به هر میزانی که عیار طلا بالاتر باشد به همان میزان این ردیاب می تواند آن طلا را از فاصله دورتر و بیشتری ردیابی نماید.میزان عمق این دستگاه همانند شعاع آن تابع عواملی مانند حجم فلز و عیار آن و همچنین مدت زمان ماندگاری در خاک است.یکی از ویژگی های مهم این ردیاب این است که عمق کاوش آن برای اهداف متوسط بیشتر از 6 متر می باشد.نکته ای که بسیار قابل توجه است و شما باید به آن توجه بفرمایید این است که هرکدام از افراد مختلف با این سبک از ردیاب ها نتایج مختلف و گوناگونی بدست می آورند.یک روش تاثیر گذار و مهم برای این که شما بتوانید در بین این افراد به نتایج بهتری دست یایبید تمرین کردن بیشتر و همچنین داشتن زمین تست مناسب و تاثیر گذار است.
شعاع کاوش:1000متر
عمق کاوش:6متر
گارانتی و پشتیبانی یک ساله
قدرت تفکیک فلزات
تشخیص اتاقک های زیرزمینی
برای خرید انواع دستگاه فلزیاب و گنج یاب و ردیاب طلا می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید و از نظرات کارشناسان ما به صورت رایگان استفاده نمایید . همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام شرکت فلزیاب امید از سایر محصولات ما دیدن فرمایید .
آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات شرکت فلزیاب امید : @zarshenasan
تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها گنج : @karshenas8
شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب مهندس بلال صمدی :09100061387
ریشه مفهوم درخت حیات که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ میرسد بطور عمده در سنت های شامان آسیایی و نمادی است که در سنت های بسیاری یافت می شود
مفهومی است که در علم، مذهب، فلسفه، اسطوره و دیگر زمینهها استفاده شدهاست.
در این زمینهها درخت زندگی به شکل درختی پرشاخه نشان داده میشود که نشاندهندهٔ این ایدهاست که تمام حیات بر روی زمین به هم مربوط است. درخت زندگی انواع گوناگون دارد:
بنمایهایست در الهیات، اسطورهها، و فلسفههای مختلف در جهان؛ یک مفهوم عرفانی که به ارتباط متقابل تمام اجزای حیات بر روی سیارهٔ ما اشاره دارد؛ و همچنین در علوم، نموداری برای تبار مشترک موجودات در تکامل است
با پیدایش اسطورهها، باورها و اعتقادات در میان آدمیان، طبیعت سرسبز شکلی دیگر یافت.
هر کدام از اقوام و ملل گوناگون براساس جهانبینی خویش برای طبیعت زنده ارزش و جایگاهی ویژه قائل شدند و درختان در بستر مذاهب، اسطورهها و حتی هنر و ادبیات تمدنهای گوناگون، حیاتی دیگر یافتند و بتدریج شگفت انگیزترین باورهای توتمی مربوط به درختان ساخته شد.
دیر زیستی، حیات دوباره، باروری و بسیاری از ویژگیهای آنها سبب شده است.
درختان در تصور انسانی، نقشی خداگونه بیابند و به عنوان واسطه بین خدایان و عالم بشری تقدیس گردند.
یکی بودن روح یا خدا با درخت، این قدرت را به درختان میداد که باران بیاورند.
خورشید را به درخشش وادارند، گلهها را افزایش بخشند و زنان را به بارداری و زایش یاری دهند.
به سبب اندازههای بزرگ و همچنین عمر طولانیشان بوده که به شکل آشکاری بر جوامع اولیه تاثیر گذاشته است.
درختان در مکانهای مختلف در نوع برداشت و اهمیت آنها در افسانهها، اسطورهها و فرهنگها تاثیر داشته است.
درخت نمادی از زندگی مجرد پس از مرگ، رستاخیز و دوام زندگی بود و به سبب ایستادگی و تجدید حیات و قانون تکامل، در باورها رمزی از آدمی شد و تقدس یافت.
و گاهی به صورت باغی پر از درختان همیشه سبز و گاهی به شکل گیاهانی که شیره مقدس آنها به انسان جاودانگی میبخشد، جلوهگر شد.
در انگلیس، فرانسه، آلمان و نواحی اسلاوی زبان مراسمیبه نام پُلمی برگزار میشود که مضمون اصلی آن تجدید حیات و زایش دوباره زندگی در بهار است.
۱۰- مردم درختان را نه فقط به صرف درخت بودن،
بلکه به این دلیل که تجلی خداوند را میتوان در درختان مشاهده کرد، ستایش میکردند.
۱۱- در بسیاری از اعتقادات جوامع انسانی درختان به عنوان سمبل حیات و زندگانی جاوید و نیز محافظان مردگان در گورستانها کاشته میشدند. بقایای این اعتقاد هنوز هم در میان برخی جوامع دیده میشود.
۱۲- اعتقاد به درخت به عنوان نشانهای از حیات جاویدان از تمدن سومریان به بعد رایج شد.
۱۳- در کیهانشناسی سومریان در مرکز عالم تک درختی قرار داشت که هم نگهدارنده عالم و هم منشا سایر درختان و میوهها و حتی حیوانات بود.
۱۴- این درخت در کهنترین تصویرش بنا به توصیفی که از آن در اساطیر اولیه شده، درخت کیهانی غول پیکری است که رمز کیهان و آفرینش آن است
هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،
اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید .
و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید .
۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان ،
۲ این را مطمئن باشید که در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است ،
نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،
هر اثری درونش گنج وجود ندارد ،
مواظب میراث ملی مان باشیم ،
آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات شرکت فلزیاب امید : @zarshenasan
تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها گنج : @karshenas8
شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب مهندس بلال صمدی :09100061387
تله های مکانیکی ، از ساده ترین تله شروع می کنم که دوستان در موردش زیاد توضیح دادن اما لازم دیدم با شکل کمی توضیح بدم
۱. تله ای که در ایران زیاد یافت می شود
که معمولا در دالان هایی که منتهی به اتاق می شود
که چاله ای عمیق که درون آن پر از نیزه است
البته این عکسی که من گذاشتم مربوط به جنگ فکر کنم ویتنام باشه اما برای شبیه سازی کردن در ذهن خوب است
اما از نظر ساختار شبیه همان تله است با عمق کمتر که بعد از ساختن تله روی آن را استتار می کنند
و معمولا در دیواره ها یا ورودی دالان با رسم شکلی به آن اشاره میشه
البته در مواردی به جای نیزه و یا همراه نیزه زهر نیز بکار برده شده است
یا به تنهایی به شکل حوضچه ای پر از زهر و مواد سمی که ظرف چندین دقیقه باعث مرگ میشه
دوستان قبل از وارد شدن به دالانها حتما از کمربند های کوهنوردی استفاده کنید
و به کمر ببندید و محکم کنید تا اگر هم احیانا دچار تله شدید کار به جاهای باریک کشیده نشود.
به صورت پلمپ بعد از شیب که به صورت کاملا حرفه ای استتار شده بعضا هم در بین راه اهرمی قرار می گرفت
که با قرار دادن پا بر روی آن عمل کرده و سنگ به روی شیب افتاده که دیگر راه برگشتی نمی گذارد .
داخل پلمپ حفره ای بسیار عمیق و بعضا با نیزه وجود دارد در اینجا باید از کمربند کوهنوردی استفاده نمود
و در بین راه باید دقت نمود تا احیانا بر روی اهرمی پا نگذاریم در غارها باید خیلی دقت نمود
حتما از چراغ قوه های قوی استفاده نمود تا اهرم ها و خطر ها قابل تشخیص شوند.
که معمولا در جاهای پلمپ شده
مانند گوردخمه ها که انسان از محیطی روشن به جای تاریکی وارد می شود استفاده می شود.
به صورتی که مجسمه ای به صورت موجودات افسانه ای یا حیوانات به صورت بزرگ و ترسناک که معمولا بعد از شکستن
در ورودی با اینگونه مجسمه ها روبرو می شوید .
۴.تله آخر مربوط به چاه هایی می شود که دارای سر بار می باشند
برای حفاری کردن و برداشتن سر باری دیواره چاه مجبورید که طنابی به کمر خود ببندید
و سر طناب را به بیرون چاه ببندید .در اینجا باید به سنگ های بالای ورودی چاه دقت کنید
اینگونه چاهها دارای سنگ های بزرگ در ورودی هستند
که با کوچکترین لغزشی از جای خود حرکت کرده و شخص را به ته چا می فرستد .
حتما قبل از ورود به چاه با شیوه تکان تکان آنرا خنثی کنید.
هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،
اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید .
و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید .
۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان ،
۲ این را مطمئن باشید که در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است ،
نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،
هر اثری درونش گنج وجود ندارد ،
مواظب میراث ملی مان باشیم ،
برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شر کت فلزیاب امید در تماس باشید.
پرسش های خود در مورد تله مکانیکی در گنج یابی و دفینه یابی را در سایت سوالکده میتوانید بپرسید و پیدا کنید .
آدرس کانال تلگرام : @zarshenasan
تلگرام کارشناس : @karshenas8
شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب مهندس بلال صمدی :09100061387
مفهوم نماد خاکستر در دفینه یابی یک «پایان » است.
ماده ای است ماندگار و ابدی.
تا ابد می ماند و ساختاری است که تا ابد هیچ نوع ترکیب دیگری به خود نمی گیرد.
خاکستر از این لحاظ، قسمتی است که بعد از سوختن بدن یعنی خاموش شدن خصوصیات حیاتی انسان از آن به جای می ماند.
از نظر مادی این عنصر دیگر هیچ ارزشی ندارد.
زندگی با رنگ سفید و مرگ با رنگ سیاه تمثیل می شود.
در حالی که زندگی انسان با رنگ سفید تمثیل شده، مرگ با رنگ سیاه خود بر روی سفید حیات می نشیند
و فرهنگ های باستان خود را در ساختار مزارها نشان داده و به کار گرفته است.
در این تفکرات که قصد انعکاس آنها را داریم، بعد از خاکسپاری مستقیم جسد همراه بوده، گاهی
نیز با قرار دادن یک سنگ پوشاننده بر روی جسد روی می داد.
بعد از آن هم بر روی طبقه فوقانی خاکستر موادی که برای سوزاندن جسد به کار رفته پاشیده می شد.
سپس بر روی لایه نازک یک میلی متری شن نرم، لایه ای از سیلیس سفید و یا آهک که نماینده زندگی مابعد بود پخش می شد.
در قبر نیز بر روی لایه نزدیک به سطح، سنگ و خاک طبیعی ریخته شده و قبر را شکل می داد.
ثروتمندان و خانواده Frig که در شهر پادشاه زندگی کرده بودند، بعد از مرگ در تومولوس هایی
که اتاق های مزاری پوشیده با ریشه های درختان سدر و عرعر را در خود جای داده بودند، دفن می شدند.
ساختار چوبی این اتاق ها حاکی از یک تکنیک پیشرفته می باشد.
در اکثر مواقع، چاله های وسیع و درازی در زمین کنده شده، در داخلش اتاقک هایی
از چوب ساخته می شود و اطرافش با قلوه سنگ پر می شد.
بعد از قرار گرفتن جسد در اتاقک چوبی و قرار دادن هدایای مرده، بر روی اتاقک سقف زده شده و بر روی آن نیز از سنگ پر میشد.
بر روی آن نیز خاک و یا خاک رس انباشته شد، تل خاکی Tumulus ساخته می شد.
ارزش و تنوع هدایایی که همراه مرده در تومولوسهایی که تعدادشان به ۱۰۰ نزدیک بوده
و تا کنون ۲۰ عدد از آنها حفاری شده، نشان از اهمیت فرد مرده دارد.
اجساد در دوره های اولیه بدون سوختن و در دوره های بعدی پس از سوزانده شدن
به صورت خاکستر در ظرفهای مخصوص به نام Urne درتل خاکی ها قرار می گرفتند.
خاکستر در بسیاری از مدنیت ها نماینده تصویری ابدی از روح است.
از این زاویه، در جاهای مختلفی از ایران به ویژه در جاهایی که اجساد سوزانده می شدند،
بخشی یا تمام خاکستر مرده در داخل یک سنگ قبر کوچک،
یا یک گلدان و یا در مورد انسان فقیر در داخل یک کوزه نگهداری می شد.
جستجوگران گنج و یا به عبارت دیگر انسان هایی که در محیط روستایی زندگی می کنند،
زمانی که به هر نحو از زیر خاک کوزه ای را بیرون می کشند، با خاکستری در داخل آن مواجه می گردند.
این یک اتفاق رایج است و گاهی نیز افراد حکایت هایی را منتسب به پدران و اجداد خود از این کوز هها نقل می کنند.
چنین نقل می کنند که خاکستر این کوزه ها را به هوا پخش کرده و بعدها فهمیده اند
که این خاکستر گرد طلا بوده است. لکن تمام حادثه غیر از چیزی که در بالا ذکر شد نبوده است.
هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،
اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید .
و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید .
۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان ،
۲ این را مطمئن باشید که در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است ،
نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،
هر اثری درونش گنج وجود ندارد ،
مواظب میراث ملی مان باشیم ،
آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات شرکت فلزیاب امید : @zarshenasan
تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها گنج : @karshenas8
شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب مهندس بلال صمدی :09100061387
قفل و کلید در دفینه یابی: کلید سمبل تبدیل حادثه مشخصی به انواع دیگر است،
یا اینکه علامتی از وقوع به رموز حادثه و یا جای مخفی شده می باشد.
سمبل کلید رمز از بعضی از ناشناخته گشوده،
روشن و شفاف می سازد. مانند کلمه عبور و یا کلید جواب….
از آنجا که کلید یک سمبل مذکر به شمار می رود،
همیشه نقش فعالی را بازی کرده و سمبل نقطه ورود و یا کاری است که برای اولین بار انجام می شود.
در نهایت کلید سمبل اقتدار و تملک است.
کلید مورد نظر ما در صنعت گنج یابی نیز نه برای گشودن در،
بلکه بر عکس اشاره و علامتی برای کشف نشانه بعدی گنج است،
یعنی کلید علامت ماقبل آخر در این حرفه است.
در زمان توضیح موضوع کلید، گفتیم که این می تواند به عنوان یک عنصر دانایی تفسیر گردد.
قفل و کلید در عنصر نزدیک به هم بوده و در سیستم سمبل کی ما از اهمیت بالایی برخوردارند.
تصویر یک کلید تنها، حاکی از نزدیکی هدف بوده،
در عین حال سمبل زمان استفاده از قدرت نبوغ و دانایی برای گشت و کاو محیط اطراف است.
همچنانکه کلید به معنای نزدیکی زیاد هدف به شما و یا حتی قرار داشتن آن دقیقا در محل استقرار شماست،
از طرف دیگر نشان دهنده لزوم دقت بالا و بصیرت نیز می باشد.
زیرا اگر بر روی قفل کلیدی نباشد نشان از وجود یک مانع داشته و این برای شما به منزله علامت هشدار است.
هشداری که گفتیم لزوما به منزله وجود یک خطر نیست.
فقط قصدمان از هشدار وجود یک مانع بر سر راه مان است.
برای مثال، احتمالا دفینه در داخل یک صخره و یا سنگی با شکل متفاوت جاگذاری شده ،
و نقطه مورد نظر با استفاده از ساروج به طور کامل از چشمان ما دور نگه داشته می شود.
باید آن را با همان کار گردش در ذهن خود متصور شویم.
زیرا مکانیزم کار قفل با حرکت کلید به طرفین راست و چپ عملی می شود.
معمولا سمت راست برای بستن و چرخش به چپ برای باز کردن به کار میرود.
در این صورت پس از ورود به اتاق باید در طرف چپ به دنبال یک اتاقک و یا در سمت چپ اتاق به دنبال یک محل اختفا گشت.
اگر بر روی قفل کلیدی نباشد، قطعا مانعی در کار است و این به منزله هشداری برای شماست.
همچنانکه در علامت پاها بیان شد، بایستی در محل پیدا شدن قفل ایستاده و در اطراف به دنبال یک مدخل بگردید.
شکستن سنگ قفل طبق گفته بعضی ها و یا جستجو در بالا و پایین آن برای پیدا کردن چیزی به طور کامل خلاف منطق این کار است.
قفل در عین حال سمبل گذر از این دنیا به دنیای بعدی است.
در اطراف چنین سمبلی می توان یکی از علامت های را در آن اطراف پیدا کرد.
این سمبل را می توان به عنوان توقف و تامل تفسیر نمود.
هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،
اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید .
و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید .
۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان ،
۲ این را مطمئن باشید که در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است ،
نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،
هر اثری درونش گنج وجود ندارد ،
مواظب میراث ملی مان باشیم ،
آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات : @zarshenasan
تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها : @karshenas8
شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب: 09100061387